Thursday 23 February 2012

~ mom in law ~

hamek kau....lama x update blog kan?? eleh..macam la ada orang nak baca..:(huhu...
last 2 week aku balik kampung..(rumah ibu mertuaku..)al maklumlah..menantu kesayangan.even hubby x balik pon aku tetap balik jugak rumah mak mertua..hehehe..sebenarnya mak mertua aku mai rumah aku..rindu katanya..(ceeeewaaahhh...syiokk weh jadi
menantu kesayangan..)so, aku pon buat keputusan untuk ikot mak mertua aku balik kampung..

hubby aku 2 beradik ja..dia anak last..abang dia pon dah berkahwin and ada 2 orang anak..abang ipaq aku nih tinggal sekali dengan mak mertua aku.so,x da la mak mertua aku sunyi sangat..mak mertua aku ni sebenarnya seorang yang amat cerewet.pendek kata bukan calang2 orang yang boleh jadi menantu dia..(aku ni kira terbaik la jugak..masuk bakul angkat sendiri okeh!!)hehehe...

pada aku,aku di antara wanita2 yang bertuah memiliki mak mertua yang baik dan penyayang..memandangkan mak mertua aku x ada anak perempuan so, aku n biras aku ni di anggap macam anak perempuan kandung..walaupon dia cerewet tapi hati dia baik. sifat cerewet dia tu mungkin sesetengah orang x boleh nak terima..rumah mesti kemas,tersusun tanpa sampah n habuk..kadang2 bilik aku pon mak mertua aku masuk tolong kemaskan,tolong susun baju2 dalam almari..(aku ingat aku dah cukup kemas, rupanya x cukup..hehe..)

part yang buat aku terharu sekali bila pada satu hari aku p shopping dengan mak mertua aku..mak mertua aku berkenan sangat dengan sepasang baju tidor tu..dia tanya aku nak x baju nih..aku cakap aku dah ada banyak dah baju tidor..dia dok tengok ja baju tuh, sekali promoter tu tanya,"anak mak cik ka nih?"(merujuk pada aku la...) belum sempat aku nak jawab mak mertua aku laju je jawab.." anak mak cik la.." aku ingat dia nk jawab 'x lah,ni menantu makcik'..masa mak mertua aku p bayar di kaunter, promoter tu cakap kat aku.."untung awak ada mak mertua macam tuh..dia ada anak lelaki yang bujang lagi x??"..kahkahkah...mungkin bagi orang lain x membawa sebarang makna..tapi pada aku ia cukup bermakna..(tacing weehh..dapat lak sepasang baju tidor yang cantik..jangan jelesss k)

petang tadi aku pon balik rumah aku..tu pasal aku dapat update blog..kalo kat kampung x sempat nak update.hikhikhik..sebelum balik sempat lagi mak mertua aku p carik kuih peberet aku, KUIH KARAS..emm..terharu sangat2!! my dear mom in law, puan shapinah I LOVE U SO MUCH!!!TQ 4 EVERYTHING MOM!





yang sebelah pengantin tu lah my mom in law.

No comments:

Post a Comment